Font Size

Cpanel
Dzisiaj jest: 9 Maj 2024    |    Imieniny obchodzą: Grzegorz, Katarzyna, Karolina

Wspomnienia z Sandomierza

Wycieczka do sandomierzaUczniowie klasy VIII i VIIa z Zespołu Placówek Oświatowych im. Jana Pawła II w Bukowie, pod opieką Iwony Żuralskiej, Ewy Chyb, Sławomiry Jambor i Urszuli Stefańczyk wyruszyli autokarem poznawać piękne zakątki ziemi kieleckiej. Tym razem naszym celem był Sandomierz. Zwiedzanie tego miasta pełnego zabytków i zieleni rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej. Spacerując po Starym Mieście naszą uwagę zwróciła pochyłość rynku sandomierskiego, otoczonego malowniczymi kamieniczkami oraz wizytówka miasta, czyli gotycko – renesansowy Ratusz.

Na rynku wznosiła się do nieba oryginalna kotwica – pomnik nawiązujący do żeglugowych tradycji miasta. Nie mniej ciekawą atrakcją była wędrówka Podziemną Trasą Turystyczną, gdzie oglądaliśmy średniowieczne piwnice, a także wykopany przez górników współczesny tunel. Świetnie bawiliśmy się oglądając wystawę „Świat Ojca Mateusza”, prezentującą wnętrza, w których rozgrywała się akcja serialu oraz figury woskowe bohaterów. Przebywając w katedrze Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, zachwyciliśmy się jej bogatym wnętrzem, łączącym w sobie elementy z różnych epok. Po krótkiej wędrówce dotarliśmy do kościoła św. Jakuba. To ceglany, o dość surowym wnętrzu, najstarszy kościół w mieście. Naszą wędrówkę po Sandomierzu zakończyliśmy spacerem Wąwozem Królowej Jadwigi, będącym niezwykłą atrakcją przyrodniczą. Brzegi tego wąwozu są porośnięte różną roślinnością a ponad powierzchnię wystają niezwykle uformowane korzenie starych drzew. Wycieczkę uważamy za bardzo udaną i już planujemy kolejny wyjazd.
Serdeczne podziękowanie składamy Zakładowi Wapienniczemu Lhoist w Bukowie, za otrzymane dofinansowanie naszej wycieczki.

Galeria Galeria Galeria Galeria
Galeria Galeria

Instytucje

Urząd Marszałkowski
www.sejmik.kielce.pl
Świętokrzyski Urząd Wojewódzki
www.kielce.uw.gov.pl
Poradnikowy portal dla organizacji pozarządowych
www.poradnik.ngo.pl
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
www.mrr.gov.pl
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
www.minrol.gov.pl
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
www.pafw.pl
Program "Młodzież w działaniu"