20/12 2021

Uwaga przedsiębiorcy! Zmiany w obsłudze rejestru CEiDG

Ministerstwo Rozwoju i Technologii informuje, że od 13 grudnia 2021 r. wprowadzono zmiany w obsłudze rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG).

Do najważniejszych zmian należy przeniesienie usług elektronicznych dla przedsiębiorców, tj. usługi założenia działalności gospodarczej, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia i zamknięcia działalności gospodarczej ze strony ceidg.gov.pl na serwis Biznes.gov.pl.

Oznacza to, że nie jest już możliwe wypełnienie przez przedsiębiorcę formularza wniosku CEIDG-1 na stronie ceidg.gov.pl. W jego miejsce zostanie uruchomiony nowoczesny i intuicyjny kreator wniosku, ułatwiający poprawne wypełnienie dostępny pod adresem: Biznes.gov.pl/wniosek-ceidg
Integracja serwisów CEIDG i Biznes.gov.pl ma na celu ułatwienie firmom dostępu do niezbędnych informacji i e-usług, bez potrzeby rejestracji i logowania w kilku serwisach. Obecnie przedsiębiorca, który posiada lub założy konto na Biznes.gov.pl, może nie tylko sprawdzić swój wpis do rejestru CEIDG ,ale również dokonać zmian we wpisie ( zmiana, zawieszenie, wznowienie lub wykreślenie ) bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie.

Dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają elektronicznego podpisu lub profilu zaufanego nadal została pozostawiona możliwość złożenia papierowego wniosku CEIDG-1 za pośrednictwem Urzędów Gmin/Miast.
Kolejną bardzo ważną zmianą jest wprowadzenie od 11 grudnia br. nowych formularzy wniosku CEIDG-1 oraz zaświadczeń z CEIDG. Wszystkie nowe formularze wraz z instrukcją wypełnienia dostępne są pod adresem: Biznes.gov.pl/ceidg